to the homepage
    home


     L`viv region
L`viv-Rudno

         Brody district

Berlyn
Jazlivchyk
Klekotiv
Ruda-Bridska
Stanislavchyk

         Bus`k

Kuty

         Drohobych district

Stare Selo

         Horodok district

Klits'ko

         Kamianka-Buz`ka district

Tadani

         Mostys`ka district

Chyzhevychi
Radenychi
Stojantsi

         Skole district

Smozhe

         Sokal` district

Ostrovok

         Turka district

Il`nyk
Matkiv-1
Matkiv-2
Mokhnate
Rozluch
Vovche

         Zhovkva district

Kupychvolia

         Zolochiv district

Rozvazh

Photo by Olena Krushynska, березень 2007 р.
Photo by Olena Krushynska, березень 2007 р.
Photo by Olena Krushynska, березень 2007 р.
Photo by Olena Krushynska, березень 2007 р.
























Отець Владислав показує двосторонню ікону:

Photo by Olena Krushynska, березень 2007 р.
Photo by Olena Krushynska, березень 2007 р.












Photo by Olena Krushynska, березень 2007 р.

Цегляні підмурівки і опорні дерев'яні конструкції

Photo by Olena Krushynska, березень 2007 р.

Споруда потребує перебуває не в катастрофічному, але в досить поганому стані

Tadani


Tadani, Kamianka-Buz`ka district, L`viv region. Show on map

         Костел Відвідання Єлизавети Пресвятою Дівою Марією і св. Теклі, XVIII ст.

Photo by Olena Krushynska, березень 2007 р.

Photo by Olena Krushynska, березень 2007 р.


Про костел у Таданях я писала у своєму путівнику "Сорок чотири дерев'яні храми Львівщини":
Повна назва костелу в Таданях звучить польскою так: "Kosciol p.w. Nawiedzenia Najswietszej Maryi Panny i sw. Tekli", Photo by Olena Krushynska, березень 2007 р.що в перекладі означає "Відвідання Єлизавети Пресвятою Дівою Марією і св. Теклі". В літературі його іноді називають скорочено Благовіщенським. За радянських часів храм використовували під колгоспну комору, а з 1992 року - це знову діючий римо-католицький костел. Втім, богослужіння в ньому проводять лише у великі свята - з Кам'янки-Бузької спеціально приїздить настоятель Успенського костелу, отець Владислав.
Форми тридільного костелу, перекритого двосхилими дахами, виглядали б, напевно, досить сухо, якби усі лінії, запроектовані абсолютно прямими, такими й були. Але від віку костел набув певної, сказати б, криволінійності, що, безперечно, надає йому неповторного шарму старовини, як і скуйовджений гонт на трикутних фронтонах.

Photo by Olena Krushynska, березень 2007 р.

В інтер'єрі костелу зберігся темперний стінопис кінця XVIII ст.


Ззовні костел давно потьмянів од часу, зате всередині грає кольорами - попри всі випробування, у ньому на диво непогано зберігся темперний стінопис кінця XVIII ст. Основна кольорова гамма - сірий, охристо-червоний і золотистий по темно-синьому тлу. Зі стелі за вірянами стежить Всевидюче око, а янголи розтягують сувій з написом, що прославляє Святу Трійцю. На північній стіні - велике зображення Діви Марії. Вгорі на північній стіні нави добре збереглося зображення незвичного у наших краях чеського святого - Йоана Непомука, покровителя знеславлених. За життя він був священиком і сповідав дружину чеського короля Вацлава. Одного разу ревнивий і підозріливий король став вимагати виказати йому, у яких гріхах сповідалася королева. За відмову Йоан Непомук заплатив власним життям: його втопили у Влтаві. Але згодом тіло спливло, і над ним засяяли зорі...

Photo by Olena Krushynska, березень 2007 р. Photo by Olena Krushynska, березень 2007 р.

Фрагменти стінопису. Янгол

Чеський святий Ян Непомук

Photo by Olena Krushynska, березень 2007 р. Photo by Olena Krushynska, березень 2007 р.

Діва Марія

Янголи розтягують сувій з написом, що прославляє Святу Трійцю

Вівтарну частину від нави відділяє поперечна балка, що виконує конструктивну і декоративну функції водночас - з'єднує зруб і служить підніжжям для Розп'яття. На балці посеред напису "Ісус Назаретянин Цар Іудейський" вказано дату побудови костелу: "1734".

Photo by Olena Krushynska, березень 2007 р.

На "веселковій" (польською - "тенчовій") балці посеред напису "Ісус Назаретянин Цар Іудейський" вказано дату побудови костелу: "1734"


Photo by Olena Krushynska, березень 2007 р. Photo by Olena Krushynska, березень 2007 р.

Інтер'єр костелу

Отець Владислав пояснює сюжети стінопису



Загальний вигляд [ПГА, т. 3, с. 145] Photo by Olena Krushynska, березень 2007 р.

[ПГА, т.3, с.144]: Датируется по надписи на балке в нефе.
Деревянный, трехчастный в плане. Состоит из квадратного нефа, меньшего граненого восточного объема и небольшого каркасного тамбура у западного фасада. Оба сруба накрыты двускатными крышами. С северной стороны к восточному срубу примыкает помещение. Конек кровли нефа венчает высокая сигнатурка. Оба объема внутри перекрыты потолком коробовых очертаний. На стенах нефа - темперная живопись конца XVIII в.
Принадлежит к лучшим памятникам народной архитектуры


Photo by Olena Krushynska, березень 2007 р.
На старому сільському цвинтарі серед дерев та інших надгробків є могила, яку можна знайти хіба з провідником. Тут поховано ксьондза Благовіщенського костелу Тадеуша Гаєвського, пароха та каноніка цієї парафії з 1900 року. Як пишеться в епітафії польською мовою: "Був священником 33 роки, переживши 63 роки. Помер після великих і довгих страждань 5.01.1934 р. Тих, що проходять повз, просимо помолитися."


Photo by Olena Krushynska, березень 2007 р.
Photo by Olena Krushynska, березень 2007 р.

Могила о. Тадеуша на сьогодні теж стала пам'яткою - в ніші надгробку
збереглася дерев'яна (а це велика рідкість) скульптура Спасителя.



© 2008, Olena Krushynska (derevkhramy@ukr.net)
Всі права застережені відповідно до чинного законодавства України.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише за узгодженням з автором.






Костел увійшов у
путівник від автора
цього сайту "44 чотири дерев'яні храми Львівщини"

Туристична марка, присвячена костелу в Таданях

Костел у Таданях - туристично-маркове місце (ТМ №23)


Розділ "Костели"

Інший костел ХVIIІ ст. на Львівщині:

Костел в Раденичах Раденичі
[an error occurred while processing this directive]